activiteiten & workshops

Workshop ''De kunst van het vertellen, presenteren

door: ZILT theaterwerk

Verhalen kunnen 'andere werelden' openen. Vertellen is de kunst om je publiek mee te nemen in de wereld van de verbeelding.

Thema

Je eigen lef aanboren en ruimte durven nemen. Het presenteren en vertellen van een verhaal.

Over de voorstelling

In deze workshop leert de leerling te werken aan de basis van verhalen vertellen, de vertelstructuur en leert de leerling verbindig te maken met zijn verhaal. Er wordt gewerkt aan fantasietraining en presentatie. De leerling leert improviseren als ook werken vanuit bestaande verhalen. De leerling boort zijn boort zijn eigen creativiteit en lef aan. Voorwerpen, schilderijen en kleurgebruik kunnen mogelijke inspiratiebronnen zijn. De verteller leert zijn verhaal naar eigen hand te zetten en interactie met zijn publiek op te bouwen. Een ieder gaat na deze workshop met (eigen) verhalen de deur uit en is in staat tot het zelf maken en presenteren van een verhaal. Presenteren is een belangrijk onderdeel in deze bruisende workshop

Voorstelling op school
Nee
Discipline / genre
Theaterdag, Toneel
Boek hier

Kenmerken

  • Soort project: activiteiten & workshops
  • Onderwijs: , VMBO onderbouw, VMBO bovenbouw, HAVO onderbouw, HAVO bovenbouw, VWO onderbouw, VWO bovenbouw, Gymnasium onderbouw, Gymnasium bovenbouw, Speciaal voortgezet onderwijs
  • Voorstelling op school: Nee
  • Tijdsduur: 2,5 tot 4 uur kan desgewenst ingekort worden.
  • Aangeboden in: Heel Nederland
  • Periode: 13-05-2014 - 14-07-2017
  • Max aantal deelnemers: Afhankelijk van het aantal klassen, wordt de prijs berekend. Excl reiskosten. www.zilttheaterwerk.nl
  • Prijs (exclusief BTW): € 685
  • Cultuurkaartbetaling mogelijk: Ja

Bijzonderheden

ZILT theaterwerk uit de pers; 'Sinds 15 jaar een schatkamer met een krachtig en inspirerend aanbod'

Sinds 1999 ontwikkelt ZILT educatieprogramma's voor het onderwijs en is al jaren CJP cultuuracceptant. www.zilttheaterwerk.nl

Speelvoorwaarden

Geen speelvoorwaarden bekend.